HOP­SPOTS

Reglerne for HOPSPOTS i Bo Vejle (Give)

HOPSPOTS

Hopspots er et interaktivt læringsmiddel, der er designet til aktivt at engagere borgerene i deres læring ved at kombinere læring med bevægelse.


Regler og afvikling:

Hopspots består af 12 trådløse brikker, som er forbundet til en app på iPad og en højtalerstander. Det kombinerer således teknologien med det fysiske rum og fokuserer på borgerens interaktion.
Brikkerne registrerer berøring og lyser i et bredt spektrum af farver. De har en rækkevidde på op til 20 meter på hver side af højtalerstanderen.

Mix’n’Match er et huskespil, der kombinerer lyde eller musik med billeder. Borgerne vælger en kategori f.eks. dyr og træder på en valgfri brik. Nu afspilles enten et dyrenavn eller en dyrelyd, og en tegning af dyret vises på iPad’en. De træder på en ny brik med tilhørende lyd og billede. Efterhånden som spillet skrider frem, gælder det om at huske de forskellige brikkers dyr, lyd samt placering og få flest stik. Et match i kategorien dyr kunne være ‘frø’ og dyrelyden ‘kvæk’.

Jagten er dét spil, man skal vælge, hvis målet er at få brændt noget energi af, og samtidig træne hukommelse. Borgerne spiller imod hinanden på 2 hold, hvilket motiverer til at udfordre både puls og hukommelse, når de jagter karaktererne Gerda og Rudi, som popper up rundt omkring på brikkerne i form af rødt og grønt lys. Spillerne skal fange det røde og grønne lys for at få point og vinde.